Houd je stress laag met deze 5 tips

stress laag tips
Stress, we krijgen er allemaal mee te maken, zeker in het coronatijdperk waarin we veel onzekerheid ervaren. Deze situatie heeft een grote impact heeft op ons leven, één die we nooit hadden kunnen voorzien. Velen onder ons zijn in een stress-situatie zoals deze in paniek geraakt, voelen zich opgejaagd en weten niet hoe ze verder moeten. Met alle gevolgen van dien.

Met deze tips ben je je stress de baas

Voor velen is naar de winkel gaan en boodschappen doen een hele opgave geworden, niet enkel heb je soms ellenlange rijen waarin je moet aanschuiven en ook al heb je maar een paar dingen nodig, je moet een kar nemen. Of de looplijnen in de winkel die je moet volgen, even teruglopen als je iets bent vergeten is dus een no-go. Ook werken de meesten nu van thuis uit waardoor de work-life balance ineens helemaal door el-kaar geschud werd. Je huis werd omgetoverd tot een home-office en het is moeilijker om werk en privé gescheiden te houden. Om maar te zwijgen over het entertainen van onze kinderen terwijl het werk maar blijft binnenstromen. Oma en opa laten babysitten terwijl jij je werk verzet of eens langsgaan voor een goeie babbel zit er ook al even niet meer in. Ineens werden we afgesloten van onze familie, vrienden en geliefden.

Alle dingen die vroeger vanzelfsprekend waren zorgen ervoor dat velen even door het bos de bo-men niet meer zien en in stresssituaties terechtkomen. Want de combinatie van thuiswerken, je kinderen helpen met schoolwerk en hen geëntertaind houden, het huishouden doen, … is in deze periode een hele uitdaging. De langdurige periode met spannende en onzekere situaties heeft een serieuze invloed op onze gezondheid. Wil jij graag je stresslevel verlagen en je rustige zelf terug-vinden? Dan zijn deze tips zeker iets voor jou!

 

  • TIP #1. Gebruik een takenlijst
    Planning is everything! Breng structuur in je werkdag en maak een to-dolijstje en rangschik ze op basis van prioriteit. Eens de taak afgerond is, vink deze dan af. Zo wordt het ook rustiger in je hoofd en vooral vergeet af en toe niet te pauzeren!

 

  • TIP #2. Kies de juiste werkplek
    Richt een comfortabele plek in om te werken. Een tafel of bureau is beter dan een zetel of bed. Werk liefst niet in de leefruimte. Zo maak je een betere scheiding tussen werk en ontspanning. En zorg ervoor dat je af en toe opruimt. Rommel zorgt voor afleiding én stress. Bovendien zorgt wer-ken op een opgeruimde plek voor meer rust en concentratie.

 

  • TIP #3. Eet gezond en gevarieerd
    Een tekort aan vitaminen zorgt ervoor dat je minder weerbaar bent in stresssituaties. Zorg daarom voor gezonde en gevarieerde maaltijden rijk aan kalium, magnesium, vitamine B complex en anti-oxidanten vitamine A, C, en E. Die voedingsstoffen vind je onder andere in verse groene groentes zoals spinazie, broccoli, avocado’s, peulvruchten, maar ook in banaan, kiwi’s, granaatappel en (rauwe) cacao. Datzelfde geldt voor de mineralen zink, chroom, koper en ijzer.

 

  • TIP #4. Blijf bewegen
    Een dipje? Ga naar buiten voor een korte wandel- of fietstocht. Je verzet even je gedachten en de frisse lucht zorgt voor nieuwe energie. Of las een korte powernap in tijdens je pauze. Zo’n 20 minu-ten is ideaal en kan wonderen doen. Zo kan je achteraf opnieuw met volle goesting ertegenaan gaan.

 

  • TIP #5. Zorg voor structuur voor jezelf en je kind(eren)
    Structuur is belangrijk, zeker nu we met z’n allen meer thuis zijn en alle dagen op elkaar beginnen lijken. Stel daarom een planning op, handig voor zowel jezelf als voor je kinderen. Als je zoon of dochter nog niet (goed) kan lezen, kan je ook werken met leuke icoontjes of tekeningen: tijd voor zijn of haar taken voor school, mama of papa achter de computer, tijd voor een korte break, lunch of een spelletje. Zo heb je het weer wat rustiger in je hoofd en weten zowel jij als je kind wat er vandaag allemaal aan de orde is.

 

Ondersteuning nodig?

Iedereen krijgt wel eens te maken met een RESCUE momentje. Voor een extra duwtje in de rug zijn er RESCUE® PLUS bonbons. Een RESCUE® variant met vitamine B5 en B12. Vitamine B5 ondersteunt tijdens drukke periodes, spannende momenten en stress-situaties. Vitamine B12 draagt bij aan de geestelijke veerkracht en is goed voor onze gemoedstoestand.

RESCUE Plus bonbons*

Neem RESCUE Plus.

*Ondersteunt in stress-situaties en ondersteunt bij spanning en inspanning!

Lees meer »

Volg Bach Rescue ook op Facebook en Instagram om op de hoogte te blijven van interessante wist-je-datjes, artikels, info, …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *